به گزارش مشهدپیام، این همایش که با حضور چهره هایی همچون محمد کاظم دبیری معاون طرح و برنامه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی و جانشین دبیر شورای برنامه‌ریزی و هماهنگی مشهد ۲۰۱۷، خوش آهنگ رئیس اداره امور سینمایی و سمعی بصری اداره کل فرهنگ و ارشاد خراسان رضوی، احمد دیناری رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان مشهد، مجتبی دلاور مدیرکل دخانیات خراسان رضوی و جنوبی و جواد ذبیحی کارشناس و مدرس هتلداری برگزار شد که نشان از سطح برگزای بالای همایش و در عین حال عزم جدی شرکت کنندگان آن برای حضور در اننتخابات های آتی داشت .

همایش فوق با سه سخنران در بخش های مهندسی ذهن ، عملکرد انتخاباتی و برندسازی دیجیتال برگزار شد.

 

نسرین شعبان زاده مولف ، پژوهش گر و کارشناس ارشد مردم شناسی در بخش اول  این همایش در زمینه مهندسی ذهن گفت: برای صحبت در این زمینه ابتدا باید شناخت کلی از هندسه داشته باشیم، هندسه به دو بخش عینی و شهودی تقسیم میشود. ما با هندسه عینی در ریاضی آشنایی داریم که در آن ارتباط اشکال باهم را بررسی میکنیم اما برای بررسی هندسه در علوم انسانی با مفاهیمی مثل ذهن، هوش و تفکر که ظاهرا مفاهیمی انتزاعی هستند مواجه هستیم و باید اشکال هندسی را وارد این فضا بکنیم.این مدرس مهندسی ذهن اضافه کرد:حال باید بررسی کرد که این فضای ذهنی در نخبگان به چه صورت است.نخبگان توانسته اند این نقاط را در جای خوبی قرار داده و خطوط و اشکال منظمی ایجاد کنند و مهمترین ویژگی آنها بررسی عملکرد و بازگشت و تفکر به امور انجام شده است که باعث میشود نقاط و خطوط تقویت شده و اشکال چندوجهی ذهنی شکل بگیرد و این یعنی تمرکز خود را بر یک دانش خاص متمرکز کردند و تعداد انگشت شماری از افراد هستند که فضای ذهنی آنها به سمت کروی میل میکند که شاید بتوان طیف رهبران بزرگ را مثال زد.

 

در ادامه محمد صادقیه کارشناس مدیریت تبلیغات سیاسی و مولف ، پژوهشگر حوزه رسانه در بخش دوم این همایش به تشریح فرآیند کامل انتخابات و تبلیغات کاندیدا ها پرداخت و گفت: یک فرآیند صحیح مدیریت انتخابات توسط کاندیدا شامل مراحل چهار گانه ” برنامه ریزی ، سازماندهی ، تبلیغات و ارزیابی عملکرد ” می باشد که معمولا کاندیداهایی که قصد پیروزی در انتخابات را دارند این فرآیند را به شکل عملی باید از حدود دو سال قبل از انتخابات آغاز کنند.

این کارشناس رادیو تلوزیون در بحث هدف منطقی اظهار کرد: متاسفانه عمده کاندیداها هدف خود را پیروزی در انتخابات تعیین می کنند ولی بصورت ریز جامعه هدف خود را نمیشناسند و برنامه و پیام خاصی برای جامعه هدف ندارند و مشرف به تکنیک های تبلیغات انتخاباتی نیستند و با مشاوران غیر متخصص همراه با کلی نگری وارد میدان انتخابات میشوند. همیشه موفقیت پیروزی در انتخابات نیست و باتوجه به امکانات و ابزارهای موجود ، توانمندیهای فردی و هدفگذاری برای تعداد مشخص رای باید موفقیت سنجیده شود. برخی از کاندیداها شدنها صرفا برای بهتر کردن رزومه ، تغییر جایگاه اجتماعی و… می باشد و هدف صرفا انتخاب شدن نیست.

این کارشناس تبلیغات انتخاباتی ادامه داد: پروسه کاندیداتوری در انتخابات حداقل از یک سال و نیم قبل آغاز می شود و با برندسازی سیاسی مرحله آخر که دوماه نهایی تبلیغات است را کم هزینهتر و راحت تر می کند. باید توجه داشت ستاد نقش پررنگی دارد و در سازماندهی ستادها افراد نخبه با دایره نفوذ بالای خود نقش  مهمی ایفا میکنند و باید این گونه افراد را در ستادها سازماندهی کرد چرا که در بررسی نقاط ضعف کاندیدا و پوشش آن بسیار موثرند.

وی ادامه داد: افراد جدی و مصمم به پیشرفت هیچگاه ستادهای اصلی خود را بعد انتخابات تعطیل نمیکنند و با راهبردهای خاص خود ستادها همچنان پاسخگوی مردم هستند و راه ارتباط مردمی آنها میمانند که در اعتبار و محبوبیت برند سیاسی افراد نقش بسزایی دارند.

صادقیه با تاکید بر نقش برند سازی سیاسی در محبوبیت افراد در افکار عمومی و افزایش سهم سبد رای آنان برند سازی سیاسی را یکی از ارزانترین روش های کسر رای دانست که نیاز به زمان دارد و باید از حد اقل دوسال پیش از انتخابات آغاز شود.

در بخش سوم و پایانی همایش محمد مهدی موحدی نژاد کارشناس بازاریابی در فضای مجازی به بحث برندسازی دیجیتال و اهمیت شناخته شدن در فضای مجازی پرداخت و با بیان اهمیت حضور در فضاهای مجازی و شبکه های اجتماعی گفت: این روزها همه ما اولین کارمان در شروع روز بررسی تلفن همراه مان است چرا که عمده روابط ما از این طریق شکل میگیرد و این طبیعی است که اینستاگرام با ۷۰۰ میلیون کاربر در دنیا و ۱۲ میلیون کاربر ایرانی و تلگرام با ۲۸ میلیون کاربر ایرانی بستر بسیار مناسبی را برای تبلیغات و شناخته شدن فراهم کردهاند و علاقهمندان بسیاری دارند.

این کارشناس بازاریابی افزود: اگر بتوانیم در این فضاها پروفایلها و کانالهای پر بازدید ایجاد کنیم و تعداد مخاطبان خود را بالا ببریم، تبدیل به یک برند دیجیتال شده و میتوانیم با فعالیت صحیح  تاثیرگذاری بالایی داشته باشیم. امروزه در اکثر کشورهای دنیا برای پیدا کردن رزومه شما جستجوی اینترنتی را ملاک قرار میدهند پس باید ترتیبی اتخاذ کرد که نام و برند دیجیتال ما در این فضاها و شبکه ها پررنگ باشد چرا که هم برد و هم تاثیرگذاری زیادی دارد.

انتهای پیام/

برچسب ها : , ,

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد